Annons

Softonic-recension

Ett spel av strategi och ordförråd

Associationer: Word Puzzle Game är en gratis pusselapp där spelaren måste rensa ett rutnät med ord. Detta görs genom att lista ut vilka ord som är associerade och slå ihop dem. Uppgiften är svårare än det låter.

Detta är ett av många ordspel som finns tillgängliga, liknande Word Association och Bookworm. Målet den här gången är att se kategorierna som länkar ord tillsammans genom att använda en brädspelsstrategi för att se till att du gör rätt drag.

Hitta de relaterade orden

Varje nivå av Associations: Word Puzzle Game öppnas på en rutnät bestående av fyrtio ord. Även om orden är utspridda slumpmässigt mellan dem, består de av flera grupper. Till exempel är vissa namn på frukt, som banan och mango, medan andra är amerikanska stater, som Indiana, Maine och Arizona. Ditt jobb är att dra linjer som förbinder de relaterade orden.

Slå samman kategorierna

De linjer du drar kan vara horisontella, vertikala eller diagonala. När de är sammankopplade kommer orden att slås samman till en enda block. Du kan sedan skjuta samman dessa sammanslagna block med hjälp av fler linjer. Nivån är klar när du har sammankopplat alla kategorier. Detta kan innebära att du klickar på en knapp för att lägga till fler ord i rutnätet.

Knepiga pussel

Associationer: Ordpusselspel verkar enkelt till en början, men det finns vissa områden där du kan snubbla. Ett område är i ordförrådet. Till exempel, om du stöter på ordet "Ppenny," måste du lista ut från de andra bokstäverna om det hänvisar till ett flicknamn eller en valuta.

Ett spel för alla åldrar

Ett annat sätt du kan förlora på är genom att göra fel drag och upptäcka att orden har hamnat på fel platser och inte längre kan slås samman. Associationer: Ordpusselspel är ett bra pusselspel för alla åldrar. Det är lärorikt för barn men ändå tillräckligt utmanande för vuxna.

FÖRDELAR

• Bra för alla åldrar
  • Svårare än det verkar
  • Bildande och roligt

NACKDELAR

• Ingen musik eller ljudspår

Program tillgängligt på andra språk

Användarrecensioner om Associations: Word Puzzle Game

Har du provat Associations: Word Puzzle Game? Var den första att lämna din åsikt!

Annons

Lagar som rör användningen av denna programvara varierar från land till land. Vi uppmuntrar eller accepterar inte användningen av detta program om det strider mot dessa lagar.